FAQ

Hier vind je een lijst met veelgestelde vragen en de daarbij behorende antwoorden. Klik op de vraag om het antwoord te zien. Staat je vraag er niet tussen of is het antwoord niet afdoende, neem dan contact op met de klantenservice Friesland Post via 0513 – 68 33 14 of via het contactformulier.

Abonnementen

Hoe lang loopt een cadeauabonnement door?

Een cadeauabonnement hoeft u niet op te zeggen en stopt automatisch na 12 edities.

Ik wil mijn abonnement op de Friesland Post graag opzeggen.

Opzegging van uw abonnement dient u uitsluitend schriftelijk per post of via het contactformulier op onze website door te geven en uiterlijk één maand voordat uw abonnement afloopt, met vermelding van uw relatienummer, adres en postcode worden doorgegeven bij:

Friesland Post
Afdeling abonnementen
Postbus 496
8440 AL Heerenveen

Heeft u vragen over het opzeggen van een abonnement kunt u contact opnemen met onze abonnementenservice via 0513 – 65 40 26 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur).

Ik woon in het buitenland en ik wil me graag abonneren op de Friesland Post

U kunt  bij ons het abonnement Fries om útens afsluiten en is speciaal voor abonnees woonachtig in het buitenland. U ontvangt per jaar 12 nummers van het magazine Friesland Post. Bij Abonnementen vindt u meer informatie over dit abonnement. 

Tot wanneer loopt mijn abonnement door?

Dit is afhankelijk welke abonnement u heeft afgesloten (12 nummers, Frysk om útens, proefabonnement, cadeauabonnement). Alle abonnementen op Friesland Post zijn doorlopend (m.u.v. proefabonnement en cadeauabonnement) en zijn na het eerste jaar (na 12 edities) tot wederopzegging geldig, tenzij anders vermeld. Een proefabonnement stopt automatisch na 3 edities. Een cadeauabonnement hoeft u hier op te zeggen en stopt automatisch na 12 edities.

Wanneer start mijn abonnement?

Abonnementen starten op de 1e dag van de maand. Bij aanvragen vóór de 15e van de maand is het eerste exemplaar wat wij versturen de editie die eind van dezelfde maand verschijnt. Bij aanvragen vanaf de 15e van de maand is het eerste exemplaar wat wij versturen de editie die eind van de volgende maand verschijnt.

Wat is mijn relatienummer?

Uw relatienummer staat op het adreslabel onder uw adresgegevens vermeld.

Bestellen

Ik heb een boek besteld. Wat is de levertijd er van?
Ik krijg een foutmelding bij het afrekenen van mijn bestelling via de webshop

Neem contact op met onze klantenservice via 0513 – 68 33 14 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur) of via het contactformulier.

Ik wil graag een product/boek welk via de webshop gekocht is retourneren

Indien u een product welk u bij ons besteld heeft wilt retourneren, neemt u dan contact op met onze klantenservice via 0513 – 65 40 26 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur) of via het contactformulier.

Kan ik een bestelling via de webshop annuleren?

Indien u een bestelling via de webshop wilt annuleren, neemt u dan contact op met onze klantenservice via 0513 – 65 40 26 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur) of via het contactformulier.

Bezorging

Ik heb de Friesland Post niet ontvangen

Wanneer u Friesland Post niet ontvangen heeft of als u klachten heeft over de bezorging dan dient u dit telefonisch aan ons door te geven, ’s morgens tussen 09.00 – 12.00 uur (maandag t/m vrijdag), via onze klantenservice: 0513 – 68 33 14.

Overig

Ik wil graag een adreswijziging doorgeven

Adreswijzingen dient u drie weken van tevoren en uitsluitend schriftelijk (per post of via het contactformulier op de site), op te geven met vermelding van zowel uw oude als nieuwe adres en postcode bij:

Friesland Post
Afdeling abonnementen
Postbus 496
8440 AL Heerenveen

Met overige vragen over een adreswijziging kunt u contact opnemen met onze abonnementenservice via 0513 – 68 33 14 (maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur).

Kan ik een foto uit Friesland Post nabestellen?

Ja, gepubliceerde foto’s in Friesland Post kunt u in verschillende formaten via de website nabestellen. U kunt alleen afdrukken van foto’s nabestellen. Wij zorgen er voor dat u binnen enkele dagen uw bestelling thuis bezorgd krijgt.

 

Kan ik ook een editie van het magazine Friesland Post nabestellen?

Via de website kunt een editie van het magazine Friesland Post nabestellen of neem contact op met de klantenservice via 0513 – 68 33 14. Een overzicht van de uitgeven edities van Friesland Post vind in ons online archiefWij zorgen er voor dat u binnen enkele dagen uw bestelling thuis bezorgd krijgt.